Υλικό για Έμμηνο ρύση και Θεία Κοινωνία
Άρθρα:
1.Άρθρο Παναγιώτη Ασημακόπουλου "Έμμηνος ρύση και Θεία Κοινωνία"
https://theologosnaf.blogspot.com/2017/07/blog-post_7.html
2.Άρθρο μοναχής Sister Vassa Larin
https://www.pravmir.com/article_660.html
σε μετάφραση από την εφαρμογή DeepL Translate:
3.Άρθρα στο περιοδικό Σύναξη:
τεύχος 77, ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΒΙΔΟΠΟΥΛΟΣ
Αιρετικές αποκλίσεις στις διαφυλικές σχέσεις σ.13
Τεύχος 105, π. ΠΑΥΛΟΣ ΚΟΥΜΑΡΙΑΝΟΣ
Ο ευχές του Σαραντισμού και η θεολογία τους σ.18,
https://drive.google.com/file/d/1EfheYSnWQgNeYx_ZOhB2DMw6lMGjyuRl/view?usp=drivesdk
Τεύχος 153, ΠΑΝΩΡΑΙΑ ΚΟΥΦΟΓΙΑΝΝΗ
Γυναίκα καὶ Ἐκκλησία: τελικὰ ἐννοοῦμε ὅσα διακηρύσσουμε; σ. 21
Τεύχος 168, ΔΗΜΗΤΡΑ Α. ΚΟΥΚΟΥΡΑ
Περὶ σπίλου, ἁμαρτίας καὶ «ἐν ἀφέδρῳ» γυναικῶν σ.33
Τεύχος 169, 1) π. ΠΑΥΛΟΣ ΚΟΥΜΑΡΙΑΝΟΣ Μωρῶν ἀνθρώπων ἐφευρέματα (ἤ περὶ τῶν ἐν «ἐν αφέδρῳ» γυναικῶν)
https://drive.google.com/file/d/1D6eIXHo1LU6Vax1FO3lCPNmtspsAWQ3W/view?usp=drivesdk
2) Περὶ τῆς Θείας Μεταλήψεως τῶν «ἐν ἀφέδρῳ» Γυναικῶν
(«Μωρῶν ἀνθρώπων ἐφευρέματα»)*
https://antifono.gr/peri-tis-theias-metalipseos-ton-en-afedro-gynaikon/
* Αυτό το άρθρο, σε μια πρώτη μορφή πρωτοδημοσιεύθηκε στὸ περιοδικό Σύναξη, στὸ τεῦχος 169, σσ. 18-28, μὲ τίτλο «Μωρῶν ἀνθρώπων ἐφευρέματα ὴ περὶ τῶν «ἐν ἀφέδρῳ» γυναικῶν». Εδώ ξαναδημοσιεύεται μὲ κάποιες διορθώσεις.
4.Άρθρο Μιλτιάδη Κωνσταντίνου, ὁ Θεὸς ἔδειξε μηδένα κοινὸν ἢ ἀκάθαρτον λέγειν ἄνθρωπον (Πράξεις 10:28)
Περί “καθαρού” και “ακαθάρτου” στην χριστιανική λατρεία.
https://drive.google.com/file/d/1DFTPuSIThbElBma0A9Z98ULP-B5z3niv/view?usp=drivesdk
Βίντεο:
5.Η κατάργηση του ΜΩσαϊκού Νόμου από τους Αποστόλους Πέτρο και Παύλο – Αρχιμ. ΙάκΩβος Χαλίλ
https://youtu.be/xETdJfcAZbg?si=slBemQ46VHSvqECI
6. π. Νικολάου Λουδοβίκου, Πατήρ Λουδοβίκος: Εμείς σαν χριστιανοί ακολουθούμε τις εντολές του Χριστού, όχι του μΩσαϊκού νόμου!
https://youtu.be/aegxZt2w-lU?si=VuiMDpXEMRQO4BZo
7. Θανάση Παπαθανασίου, ας είμαστε όλοι Αγαρηνοί
1 ώρα κ 7ο λεπτό κ μετά.
https://youtu.be/SM0eZpGtfcE?si=OaUFIHdwPBclVON4
8. Θανάση Παπαθανασίου, ποια η θέση της γυναίκας στην εκκλησία. Από 6.36 κ μετά.
https://youtu.be/Rv0b-Bj1Ljs?si=g77QkIugc5wOtRPc
----------
"Νομίζω επίσης ότι μέσα σε όλους μας (ή μήπως σας δυσφημώ κρίνοντας απλώς εξ ιδίων;) επιβιώνει κι ένα ογκωδέστατο κομμάτι της Παλαιάς Διαθήκης, που δεν είναι ούτε μετάνοια ούτε πλήρωμα, αλλά αχαλίνωτη προδοσία
Anthony Bloom Μητροπολίτης του Σουρόζ, Του Χριστού ή του κόσμου τούτου, σελ. 31.
_______
"Ὁ Λόγος φαίνεται, λοιπόν, νά σαρκώθηκε στά λόγια. Στήν πράξη ἡ ζωή τῆς Ἐκκλησίας κινεῖται κατά κανόνα –ἀλίμονο δέν μηδενίζονται οἱ ὁποιεσδήποτε ἐξαιρέσεις, τὰ μετόχια τῆς ἀγάπης πού ἁπλά ὑφίστανται γιά νά ἐπιβεβαιώνουν την καταθλιπτική λειτουργία τοῦ κανόνα- στά ὅρια ἑνός παλαιοδιαθηκικοῦ τρόπου, τουτέστιν στα όρια μιᾶς ἄσαρκης πραγματικότητας πού ἀδυνατεῖ νά πληρωθεί."
Χρυσόστομος Σταμούλης, Ὥσπερ ξένος καί ἀλήτης ή Σάρκωση: ἡ μετανάστευση τῆς ἀγάπης, σελ. 15-16
__________
Περιοδικό Σύναξη, τεύχος 153, άρθρο του π. Μπράντον Γκάλλαχερ (Brandon Gallaher):
Ἀνταμώνοντας μὲ τὴν Ὀρθόδοξη παράδοση στὴ νεοτερικὴ Δύση: Φυσικός νόμος, ὁμοφυλοφιλία καὶ ζῶσα παράδοση, σ.39
"..Ἐπιστρέφουμε στὸν Εἰρηναῖο, ὁ ὁποῖος μᾶς λέει ὅτι μὲ τὸν Χριστὸ αὐτοὶ οἱ νόμοι τῆς μωσαϊκῆς διαθήκης, ποὺ δόθηκαν ὡς παιδαγωγία ἢ ἀκόμη καὶ ὡς τιμωρία, ἀκυρώθηκαν ἀπὸ τὴ νέα «διαθήκη τῆς ἐλευθερίας», ἐνῶ οἱ νόμοι «ποὺ εἶναι φυσικοί, καὶ εὐγενεῖς καὶ κοινοὶ σὲ ὅλους» αὐξήθηκαν καὶ διευρύνθηκαν (ΑΗ 4.16.5) 13. Δὲν εἴμαστε πιὰ δέσμιοι τῆς ἁμαρτίας καὶ τοῦ θανάτου, ἀλλὰ ἔχουμε ἐλευθερωθεῖ ἀπὸ τὸν Θεό, ὅσον ἀφορᾶ καὶ τὴν ψυχὴ καὶ τὸ σῶμα μας, διότι Αὐτὸς ἦταν πρῶτα ἐλεύθερος γιὰ μᾶς, στὸ πρόσωπο τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ. Αὐτό, διότι ἐν Χριστῷ συμβαίνει μιὰ νέα ἔκχυση τοῦ Πνεύματος (ΑΗ4.33.15)14, ἡ ὁποία εἶναι ἡ νέα διαθήκη τῆς ἐλευθερίας (ΑΗ3.10.4)15. Τὸ γεγονὸς αὐτὸ δὲν καταργεῖ τὸν φυσικό νόμο (ὅπως ἐκφράζεται στὸν Δεκάλογο) ἀλλὰ τὸν ἐπεκτείνει ὑπὸ τὴ μορφὴ ἑνὸς εὐαγγελικοῦ νόμου τῆς ἐλευθερίας (Ιακ. 1:25). Σε αὐτὴ τὴ νέα ἀπαλλαγή, γινόμαστε δίκαιοι «ἀκολουθώντας τὸν Θεὸ χωρίς δεσμά» (ΑH 4.13.2)16, ἔτσι ὥστε μὲ ζῆλο νὰ ὑπακοῦμε τὸν οὐράνιο Πατέρα μας ἀπὸ ἀπόλυτη ἀγάπη καὶ χαρά.... Επομένως, ἡ ἐν ὑπακοῇ ἐλευθερία τοῦ Χριστοῦ εἶναι πολὺ διαφορετική ἀπὸ τὴν ὑπακοὴ ποὺ ἀπαιτεῖ ὁ Νόμος..."
11. Irenaeus, «Against the Heresies» 4.15.1, στὸν τόμ. 1 τοῦ The Ante-Nicene Fathers, ἐπιμ. Alexander Roberts, James Donaldson καὶ Α. Cleveland Coxe (New York: Christian Literature Pub- lishing Co., 1885· ἐπανέκδ. Grand Rapids, MI: Eerdmans, 1987). Παρακάτω στο κείμενο παρα- τίθεται ὡς ΑΗ (Against the Heresies). EΕἰρηναίου Λουγδούνου, Ἐλέγχου καὶ ἀνατροπῆς τῆς ψευδωνύμου γνώσεως βιβλία πέντε, Δ΄, ιε΄, 1 (PG 7/1, 1012B).
12. Saint Gregory Palamas: The Homilies, μτφρ. Christopher Veniamin (Dalton, PA: Mt Tha- bor Publishing, 2009), Homily 3.7-8, 17. Γρηγορίου Παλαμᾶ, Ὁμιλίαι τεσσαράκοντα μία, Γ΄ (PG 151, 36В-С). Πρόλ. John of Damascus, «The Orthodox Faith», στο St John of Damascus: Writ- ings, μτφρ. Frederic H. Chase, The Fathers of the Church 37 (Washington, DC: Catholic Universi- ty of America Press, 1981), 4.22. Ιωάννου Δαμασκηνοῦ, Ἔκδοσις ἀκριβής τῆς ὀρθοδόξου πίστεως. Δ΄, κδ΄' (PG 94, 1204A)
13. Εἰρηναίου, δ.π., Δ΄, ιστ΄, 5 - PG 7/1, 1018C.
14. Εἰρηναίου, ὅ.π.. Δ΄, λγ΄, 15 - PG 7/1, 1083A. 15. Εἰρηναίου, δ.π.. Γ΄, Γ΄, 4 - PG 7/1, 876B-877A.
16. Εἰρηναίου, δ.л.. Δ΄, γ΄, 2 - PG 7/1, 1008A.
17. Εἰρηναίου, ὅ.π., Δ΄, ιστ΄, 5 - PG 7/1, 1018C-1019A.
________
Από προφίλ στο Facebook:
https://www.facebook.com/share/euX2eQPtvg3614bN/
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου